PodCast: Μικρές σχολικές ιστορίες, μεγάλες προσδοκίες

 

ΤΙΤΛΟΣ

Μικρές σχολικές ιστορίες, μεγάλες προσδοκίες

Little school stories, great expectations

Υπεύθυνη καθηγήτρια  Ρουκουνάκη Χαρά

Συμμετέχοντες μαθητές  Γιουσουφέλα Βασιλική, Κονταράκης Γιάννης, Μαρής Χάρης, Μπολάκη Εμμέλεια, Ορνεράκη Ειρήνη

Ακούστε το PodCast 

Podcast κείμενο ελληνικά και αγγλικά

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Το podcast έχει θέμα που αφορά όλους μας. Το δημοκρατικό σχολείο είναι το σχολείο που θα θέλαμε όλοι μας να έχουμε. Έχοντας παρακολουθήσει πρόσφατα στο Άμστερνταμ στο πλαίσιο του Erasmus + σεμινάριο για το δημοκρατικό σχολείο και έχοντας τη σχολική χρονιά που διανύουμε στην ομάδα Εrasmus+ του σχολείου ως θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα γεννήθηκε η ιδέα να κάνουμε ένα podcast που αφορά στιγμιότυπα από την καθημερινή σχολική ζωή, όπως βιώματα και επιθυμίες των παιδιών.

The podcast covers a topic that concerns all of us. A democratic school is the kind of school we would all like to have.

Having recently attended a seminar on deep democracy in school  as part of the Erasmus+ program in Amsterdam, and with our school's Erasmus+ team focusing on human rights this school year, the idea was born to create a podcast. This podcast features snapshots of daily school life, including students' experiences and aspirations.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΜΠΛΟΚΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

Οι μαθητές ανήκουν στην ομάδα Erasmus, οπότε είχαν κάνει ήδη έρευνα-μελέτη-εργασίες για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Ήθελαν να κάνουν podcast για να αλληλεπιδράσουν  και να γνωρίσουν καλύτερα τον μαγικό κόσμο του ραδιοφώνου. Eνθουσιάστηκαν όταν τους είπα για τον διαγωνισμό. Στις συναντήσεις μας  που γίνονταν στον χώρο του σχολείου προέκυψε ότι έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για θέματα που αφορούν τη σχολική τους πραγματικότητα. Εκαναν έρευνα, άκουσαν πολλά άλλα μαθητικά και μη podcast, συγκέντρωσαν υλικό, κουβέντιαζαν για το πως θέλουν να είναι το σχολείο τους. Δουλέψαμε πολύ, μοιράσαμε και ξαναμοιράσαμε ρόλους, γράψαμε, σβήσαμε και ξαναγράψαμε ιστορίες τις οποίες σκεφτήκαμε και συζητήσαμε όλοι μαζί, κάναμε πολλές πρόβες με έλεγχο αναπνοών. Βοήθησε το ότι η ομάδα ήταν δεμένη και το κλίμα ήταν ευχάριστο και δημοκρατικό.

The students are part of the Erasmus+ team, so they had already conducted research, studies, and projects on human rights. They wanted to create a podcast to interact with and explore the magical world of radio. They were thrilled when I told them about the competition.

During our meetings at school, it became clear that they had a strong interest in topics related to their school life. They conducted research, listened to many student and non-student podcasts, gathered material, and discussed how they envisioned their ideal school.

We worked hard—assigning and reassigning roles, writing, erasing, and rewriting stories that we brainstormed and discussed together. We rehearsed extensively, practicing breath control. The process was made easier by the fact that the team was close-knit, and the atmosphere was both enjoyable and democratic.

 

ΧΡΗΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ

Χρησιμοποιήθηκε μικρόφωνο και βρήκαμε μουσική κυρίως από την πλατφόρμα audio library. Μια μαθήτρια της ομάδας ήξερε αρκετές τεχνικές επειδή είχε κάνει μαθήματα κινηματογράφου. Την ηχογράφηση και το μοντάζ έκανε ο τεχνολόγος του σχολείου μας, Ραχιώτης Χρήστος .Το editing έγινε με το premier.

We used a ZOOMH1 microphone and found music mainly from the youtube Audio Library platform. One student in the team was familiar with various techniques because she had taken classes in film making. She helped with the recording and editing, along with our school’s technology teacher. Editing with premier.

 

ΤΥΠΟΣ podcast

Θέατρο στο ραδιόφωνο.

Theatre on the radio.